Stockholm 4:e juni 2025
eHeart är en vårdgivare specialiserad på hjärta, lungor, kärl och sömnapné och erbjuder konsultation, diagnostik och behandling. eHearts arbetsmetoder bygger på decennier av erfarenhet från forskning kring diagnostisk metodutvec och praktiskt klinisk erfarenhet på Universitetssjukhusnivå, som båda visar på nyttan av snabb diagnos som leder till snabb och korrekt behandling. eHeart kommer därför i regel att trä a patienter samma dag, vilket innebär att patienterna som reg lämnar kliniken med en klar diagnos och påbörjad behandling samma dag.
Denna policy omfattar hela eHearts verksamhet och innebär ett medvetet åtagande för organisationens medarbetare och berörda intressenter.
Verksamhetens arbete bedrivs med utgångspunkt i patientens säkerhet och nöjdhet. Genom löpande uppföljning strävar vi efter att hela tiden förbättra verksamheten med fokus på kvalitet, patientsäkerhet och informationssäkerhet. Vi lägger stor vikt på det förebyggande arbetet, utbildning av personalen och informationsspridning. Avvikelser och incidenter rapporteras, hanteras och förebyggas i enlighet med gällande riktlinjer.
Kvalitets- och informationssäkerhetsarbetet ska utgå från följande principer:
Alla medarbetare och berörda intressenter ansvarar för att förstå, känna till och följa denna policy med tillhörande processer och rutiner, samt att rapportera händelser och avvikelser relaterade till vårdkvalitet, relaterade processer eller informationssäkerhet.
Arabella Cecil
VD